Vilaweb. O Parlamento de Catalunha aprova a declaraçom de soberania. 23.01.2013

O Parlamento de Catalunha aprova a declaraçom de soberania

Preámbulo

O povo de Catalunha, ao longo da sua história, tem manifestado democraticamente a sua vontade de autogovernar-se, co objetivo de melhorar o progresso, o bem-estar e a igualdade de oportunidades de toda a cidadania, e para reforçar a cultura própria e a sua identidade coletiva.

O autogoverno de Catalunha fundamenta-se também nos direitos históricos do povo catalám, nas suas instituiçons seculares e na tradiçom jurídica catalá. O parlamentarismo catalám tem os seus fundamentos na Idade Média, coas assembleias de Paz e Trégua e aCorte Condal.

No século XIV cria-se a Deputaçom do General ou ‘Generalitat’, que vai adquirindo mais autonomia até atuar, durante os séculos XVI e XVII, como governo do Principado de Catalunha. A queda de Barcelona em 1714, na sequência da guerra de Sucessom, comportou que Filipe V abolisse, co Decreto de Nova Planta, o direito público catalám e as instituiçons de autogoverno.

Este itinerário histórico foi compartilhado com outros territórios, facto que configurou um espaço comum linguístico, cultural, social e económico, com vocaçom de reforçá-lo e promovê-lo desde o reconhecimento mútuo.

 

Advertisements

Posted on February 5, 2013, in BY COUNTRY, BY DATE, BY LANGUAGE, BY SOURCE, Catalonia, Galician -Portuguese, January 2013, Vilaweb. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s